logo
None

Evelien is Marketing Manager bij Voortman Steel Machinery: ‘De mensen zijn hier altijd bezig met ontwikkeling’

twenteleeft

Evelien is Marketing Manager bij Voortman Steel Machinery: ‘De mensen zijn hier altijd bezig met ontwikkeling’

Datum van publicatie: 09 september 2024

Luister naar audio

Lees tijd +/- 5,6 minuten

Evelien Morriën werkt sinds januari als Marketing Manager bij Voortman Steel Machinery. De Oldenzaalse heeft als taak het Rijssense familiebedrijf nog beter op de kaart te zetten. Ze vertelt over haar werk, de uitbreiding van het marketingteam en waarom ze voor een technisch bedrijf koos. “Ik vind het leuk om met Willie Wortels te werken die allerlei nieuwe ideeën hebben.”

 

Evelien, je werkt sinds januari als Marketing Manager bij Voortman. Kan je iets over je eerste maanden vertellen?

“Jazeker. De afgelopen maanden hebben we gekeken waar we onze pijlen op willen richten met onze marketingstrategie. Voortman is de afgelopen jaren sterk gegroeid. Het is een topspeler in de staalhandel en staalbouw, maar heeft zich de afgelopen jaren ook op vier andere industrieën gericht. We hebben extra capaciteit nodig in ons marketingteam om deze markten goed te kunnen bewerken. We zijn inmiddels druk aan het werven en hebben al een aantal nieuwe mensen aan boord. In het najaar willen we met het nieuwe team de campagnes verder uitbouwen.”

 

Wat is de rol van marketing binnen Voortman?

“We zijn verantwoordelijk voor de lead-generatie; het aantrekken van contacten voor onze salesmanagers. We werken aan het vergroten van onze naamsbekendheid bij verschillende doelgroepen en delen de wikkelingen binnen Voortman. Dat doen we door campagnes op te tuigen via verschillende on- en offline kanalen. Online marketing is daarin voor leadgeneratie het belangrijkste kanaal, maar we zetten ook offline kanalen in. We staan bijvoorbeeld ook op veel beurzen en organiseren verschillende evenementen. Voortman is een internationaal opererend bedrijf. We kijken per land welke kanalen we het beste in kunnen zetten om onze doelgroepen te bereiken.”

 

Hoe ziet het marketingteam eruit?

“Het team bestond uit tien personen, maar we willen het uitbreiden naar negentien mensen. Naast lead generatie gaan we ons nu ook richten op interne communicatie en HR-marketing. Binnen het team hebben we verschillende specialisten, elk met hun eigen kracht. Gezamenlijk beschikken we over veel kennis en creativiteit. We halen informatie uit de organisatie en vertalen dat naar een passende boodschap voor de verschillende doelgroepen. Dat doen we onder andere samen met de afdeling Business Development en onze Business Unit Managers.”

 

Dat klinkt als een uitdagende baan!

“Dat is het ook. Samen willen we het fundament leggen om met Voortman een volgende stap te zetten. Er werken hier zo’n 700 mensen. Voortman is een professionele organisatie en er zit veel voorwaartse energie in het bedrijf. We werken met meerjaren- en jaarplannen, maar er is ook ruimte voor flexibiliteit. Als iemand een goed idee heeft, dan is daar ruimte voor. Niet alles is in beton gegoten. Dat vind ik een fijne omgeving om in te werken.”

 

Is dat ook een reden waarom je voor Voortman hebt gekozen?

“Dat je veel vrijheid krijgt en ruimte om eigen initiatieven te ontplooien spreekt me zeker aan. Ik heb in het verleden ook bij bedrijven gewerkt waar meer vanuit een vaststaand plan werd gewerkt.. Ik hou juist van dynamiek. Ik ben geboren en getogen Oldenzaalse, maar voel me thuis in Rijssen. Ze houden hier van aanpakken, de mensen zijn nuchter. Die mentaliteit past bij mij.”

 

Voortman ontwikkelt machines voor de staalindustrie. Het is een vrij technische omgeving. Wat trekt jou daarin?

“De mensen hier zijn altijd bezig met ontwikkeling. Er wordt gekeken naar de markt en hoe dingen anders, nieuwer en beter kunnen. Ik hou van de technische innovatieve kracht in dit soort bedrijven, het werken met Willie Wortels die allerlei ideeën hebben. Het zijn gepassioneerde collega’s. Het werk staat bovendien nooit stil, omdat er iedere keer nieuwe softwareoplossingen of machines ontworpen worden. Dat vind ik leuk. Als altijd alles hetzelfde blijft, spreekt me dat minder aan.”

 

Voortman is een familiebedrijf. Merk je dat in de organisatie?

“Dat vind ik wel. Er is veel oog voor de mens. Als iemand privézaken moet regelen, bijvoorbeeld omdat één van de kinderen ziek is, dan bieden we daar ruimte een flexibiliteit in, zonder dat er direct allerlei handboeken bij worden gepakt. Dat past denk ik bij een familiebedrijf, het omkijken naar elkaar. Zelf vind ik dat ook belangrijk. Een goede wisselwerking zorgt ervoor dat je een fijne werkrelatie hebt. Tegelijkertijd denk ik ook dat het zich terugbetaald. Het ene moment heb je meer ruimte thuis nodig, maar als er een project moet worden afgerond dan zetten we samen de schouders eronder. Die gemeenschapszin vind ik mooi om te zien.”

Deel gerelateerde artikelen op:

-

Willem Korenromp

-

Evelien Morriën

Up to date blijven?

“Ik vind security, van een hoger niveau, interessant”

Deze site wordt beschermd door reCAPTCHA en Google Privacy Policy and Servicevoorwaarden apply.